Rusia ne vrea! Și noi pe ea

Posted: 12 august 2012 in Uncategorized

Cînd am început să mă joc de-a blogul politic, situația politică din Romania era hilară și mă bucuram că voi avea suficiente motive de ironie la adresa actorilor amatori care ocupau vremelnic diferite poziții oficiale. Acum, dacă n-ar fi dramatică, situația ar putea fi catalogată la categoria halucinant.

Raționamentul meu este extrem de simplu și, sper eu, pe înțelesul tuturor. Bătălia politică a zilei nu este între niște bieți actori care chipurile se urăsc de moarte, nu este nici măcar a celor din umbră, personaje care din cauza unei lipse totale de harismă, de idei și de cultură generală se ascund sub cortina așa ziselor eminențe cenușii. Bătălia este între Occident și Rusia. Poate că e întîmplătoare, eu nu cred, dar poziționarea pro sau contra EU prin afirmații total cretinoide de genul celor facute de al nostru prim-ministru sau de către europarlamentari cu totul și cu totul iresponsabili gen Nicolai, spune mult mai mult decît vrem noi să înțelegem.

Dacă vă imaginați o Rusie de modă veche, cu gulag, cu pîine pe cartelă și cu lapte raționalizat, eu cred că vă înșelați. Rusia asta care ne vrea este de o altă natură. Este o Rusie a contrastelor, a magnaților și a milionarilor de carton, dar nu orice fel de carton, ci presat. Toți sînt prieteni cu Putin. Toți au făcut miliardele cu care cumpără echipe de fotbal în vest din afaceri cu statul. Occidentul îi iubește, îi dorește, le vinde terenuri și proprietăți, le dă rezidențe sau chiar cetățenii, nu-i deranjează cu absolut nimic, pentru că ei cheltuiesc tot în vest. Nu, rușii de rînd nu vin la Londra cînd vor ei, însă magnații au jeturi personale și aeroporturi private și sînt legitimați de votul popular din raioanele pe care le guvernează.

Ca să nu mai lungim vorba, cam asta este seducția Rusiei acum. Șantajul nu mai e politic, e de natură economică. Nu există pe planetă o metodă de îmbogățire mai rapidă decît modelul rusesc. Vrei să fii șmecher, milionar peste noapte? Oтлично (foarte bine). Vino cu noi și ești rezolvat. Ce doctrine politice, ce dreptate socială, ce reguli si cecereuri, noi suntem adevarații prieteni ai României. Europa, Viviane, Manuel, nu-i luați in seamă. O să vedeți voi cît de bine vor fi primite elitele românești în occident după preluarea puterii de comuniștii reciclați.

Acest gen de argumente este foarte convingător și eu nu mă mir că funcționează. Este o singură problemă: rușii au resurse. Noi avem nevoie de resursele rușilor. Personal n-aș paria pe vrabia de pe gardul Kremlinului în defavoarea celei pe care o avem în mînă, Uniunea Europeană. Dar nici n-aș subestima puterea de seducție a noii mame Rusia, care arată mai mult a super-model. Mai ales cînd este facută cu argumente pe jumătate adevărate celor înfometați de 8 ani de dictatură…

Lasă un comentariu